יתרונות ציפויי ננו

אם אתה מחפש איטום עמיד, אתה צריך להסתכל לתוך מעילי ננו. ננו-חלקיקים עשויים מננו-חלקיקים קרמיים שיכולים להציע מגוון תכונות הגנה. הם שימושיים במיוחד בהגנה על רכיבים חשמליים ומתכות. עם זאת, חשוב להבין שהעמידות של ננו-קואטינג תלויה באיכות וביישום של חומר האיטום. למרות שאתם יכולים לרכוש מעילי קרמיקה זולים באינטרנט, הם כמעט ולא מחזיקים מעמד יותר משנה, ואתם תצטרכו להשקיע בכלים ואספקה כדי ליישם אותם.

ננוקואטים יכולים להגן על עצמים מפני קורוזיה, מים ונפט. בגלל שננו-חלקיקים כל כך קטנים, הם יכולים ליצור מחסום שימנע מהנוזלים לחדור דרך פני השטח. המעילים גם מונעים מחיידקים ומיקרואורגניזמים לגדול על פני השטח, מה שהופך אותם פחות סביר לגרום נזק. הם אפילו יכולים להגביר את היעילות של אנטיביוטיקה.

ניתן להחיל ננו-מיקוד על משטחים רבים ושונים. רבים מהם שקופים, מה שהופך אותם קל לניקוי. לחלקם יש תכונות מיוחדות להתנגד לחום וקרני אולטרה-סגול. שימוש גדול נוסף לננו-קואטינג הוא בחלונות. NanoSlic מציע מגוון מוצרי ננו-מיקוד היברידיים היוצרים רשת צפופה של קשרים כימיים בסובסטרט. מוצרים אלה גם יוצרים משטח מגע הידרופובי, מה שהופך אותם לקלים לניקוי.

ננו ציפויים-קרמיים גם מציעים חלופה ידידותית לסביבה לציפויים רגילים. הם לא פולטים ריח רעיל, שלא כמו פוליסילוקסן וטכנולוגיות סילאן. הם גם מאריכים את חיי המוצרים המועילים על ידי צמצום הצורך בתחליפים יקרים ופתרונות ניקוי מזיקים לסביבה.

ננו-צינוריות מספקות הגנה מפני שריטות ושפשופים. ננו ־ צינוריות שקופות לעין בלתי מזוינת, והן יכולות גם להגן מפני חיידקים מזיקים. ננוקואטים יכולים אפילו למנוע טביעות אצבעות על משטחי מכונית. ננו-צינוריות יעילות גם במניעת חדירת לחות לפני השטח.

גם מעילי ננו נעזרים יותר ויותר ביישומים ביוטקסטיליים. הם יכולים להיווצר כסרטים דקים, ננוקפסולות או ננו-חלקיקים בעלי ממדים של עשרות ננומטר. ננו-חומרים אחרים שמעניינים את תעשיית הטקסטיל כוללים ננו-סיבי אלקטרוספון. סיבים אלה יושמו לקצף ובדים לא תנורים.

מעילי ננו מיושמים בדרך כלל על ידי ריסוס. בניגוד לציפויים הרטובים המסורתיים, ציפויים אלה אינם דורשים ריפוי לאחר היישום. הם גם מהירים ויעילים יותר משיטות אחרות. יתרון אחד של מעילי ננו הוא היכולת שלהם לחסל את הצורך להסוות אנשי קשר ומחברים. יתר על כן, ננוקואטים שמיושמים בנוזלים זולים יותר משיטות של CVD או פלזמה. יתרון נוסף של מעילי ננו הוא היכולת שלהם לעבוד מחדש.

ננוקואטים הם דרך מצוינת להגן מפני קורוזיה. הם יכולים לעצור את החלודה, לשפר את עמידות הקורוזיה ולמנוע חמצון. הם אפילו יכולים להגן מפני שחיקת פולט בטמפרטורה גבוהה. בנוסף, ננו-חלקיקים הם יותר יעילים בפני השטח מחומרים אחרים ויכולים לשפר את התכונות של חומרים אחרים. אפשרויות היישום הן אינסופיות עבור ננו-מיקוד. טכנולוגיה זו כבר עשתה את דרכה לתעשיית הרכב, והיא יותר ויותר בשימוש בתעשיות אחרות.