עבודות ברזל

מהן עבודות ברזל?

עבודות ברזל הוא מונח המשמש לתאר מוצר עשוי ברזל ופלדה. המילה "עבודת ברזל" יכולה להתייחס לכל עבודה שמייצרת מוצר שעשוי מברזל מותך או מעובד.

מפעלי ברזל שימשו בימי קדם להיתוך עפרות ברזל לתוך ברזל יצוק, אשר היה אז דפק לתוך צורה לפני שימש כלים וכלי נשק. כיום, מפעלים ברזל משמשים לייצור מוצרים גמורים כגון רכבות פלדה לרכבות או מכונות כבדות אחרות.

ישנן עבודות ברזל לייצור גדרות, שערים, ריהוט ועוד.

עבודות ברזל הוא תהליך של המרת עפרות ברזל לתוך ברזל שמיש. עפרות ברזל חייב להיות ממוקש, ואז מרוסק מופרדים סלע. לאחר מכן, עפרות ברזל עובר סדרה של תהליכי התכה כדי לחלץ את הברזל הטהור מן עפרות. הברזל הנוזלי שנוצר מתקרר ומעוצב לסורגים או צורות אחרות לשימוש בייצור.

עבודות ברזל עשויות בדרך כלל מברזל או פלדה. הצורה הנפוצה ביותר של עבודת ברזל היא ברזל יצוק, אשר מיוצר על ידי טביעת ברזל גומי לצורה נוזלית בטמפרטורות גבוהות ואז לשפוך אותו לתוך תבניות שבו הוא מתקרר ומקבל צורה כחומר מוצק. ברזל יצוק שימש במשך מאות שנים מכיוון שקל לעצב אותו לצורות רצויות וחזק יחסית בהשוואה למתכות אחרות כמו נחושת או ברונזה.

על פי היסטוריונים, מפעל הברזל מקורו באסיה הקטנה בסביבות 1700 לפני הספירה, כאשר אנשים החלו להתיך עפרות ברזל לייצור כלי נשק וכלים. עם הזמן, תהליך זה התפשט ברחבי אירופה, אפריקה ואסיה.

מי פיתח את המקצוע עבודות ברזל?

עבודות ברזל מקורם בטכנולוגיה ישנה מאוד היא כבר בשימוש במשך מאות שנים. זה ידוע גם בשם התכת ברזל וכולל התכת עפרות ברזל בתנור לייצור ברזל יצוק.

עבודות הברזל הראשונות פותחו על ידי אנשי מצרים הקדומים, שהשתמשו באש כדי ליצור נשק וכלים מברזל. הסינים גם פיתחו את צורת עבודת הברזל שלהם בתקופה זו, אבל השיטות שלהם היו שונות מאלה של המצרים. עד שנת 1000 לספירה, נפחים אירופאים החלו להשתמש בגלגלי מים לצורך כוח במקום מפוח המונע ביד. זה אפשר להם ליצור כמויות גדולות יותר של ברזל ופלדה בקצב מהיר יותר מבעבר.

בעידן המודרני, ישנם סוגים רבים ושונים של עבודות ברזל זמינות—הכל החל מתנורים פשוטים וכלה בפעולות תעשייתיות מורכבות יותר כמו יציקה או מפעלי פלדה.

עבודות ברזל הן סוג של תהליך ייצור פלדה הכולל התכה ויציקה של ברזל. הוא פותח על ידי הסינים בסביבות 500 לפני הספירה ומאוחר יותר התפשט לאירופה ולחלקים אחרים של אסיה.

אילו סוגים של עבודות ברזל קיימים?

עבודות ברזל יכולות להיות מפותחות על ידי כל מי שיש לו גישה לאספקה נרחבת של חומרי גלם ומתקנים ליצירת מקורות חום על בסיס אש ומים. בצורתו המוקדמת ביותר, הוא שימש לייצור כלי נשק וכלים; מאוחר יותר, הוא הפך להיות יותר מיוחד כשיטה ליצירת חלקי מתכת למכונות.

עבודות ברזל הן סוג של עבודות מתכת הכוללות שימוש בברזל יצוק או פלדה. המונח מכסה מגוון רחב של פריטים, החל מכלים ומכונות פשוטים וכלה במבנים משוכללים יותר כגון גדרות, שערים, מרפסות, מעקות וגרמי מדרגות.

ישנם סוגים רבים של עבודות ברזל כולל שערים, מעקות וגרמי מדרגות; כלי יד כגון פטישים; פרטים אדריכליים כמו מעקות; מבנים כמו גשרים; כלים חקלאיים כגון מחרשות; כלי בית כגון סירים ומחבתות; ציוד רכבת כמו קטרים או גלגלי רכב; אביזרי ספינות כגון עוגנים

עבודות ברזל משמשות ליצירת סוגים שונים של מוצרי ברזל, כולל מוצרי ברזל יצוק כגון צינורות מים, כלי חלול, כלי חווה, מכונות כלי, מנועי קיטור, חימוש ופריטים מבניים כמו עמודי בנייה.